Fire-Max wprowadził na polski rynek kolejne drabiny Magirusa. Łącznie przekazano aż 11 nowoczesnych drabin podzielonych na 4 różne modele: M32L-AS, M32L-AS n.B. HZL, M42L-AS i M42L-AS HZL.

Rok 2022 rozpoczął się dostawami drabin dla dwóch umów z KW PSP w Białymstoku.

W ramach pierwszej umowy dostarczono trzy łamane drabiny klasy SD31 typu M32L-AS do jednostek: JRG 4 w Gliwicach, JRG w Złotowie i JRG 1 w Gdyni.

Realizacja drugiej umowy z KW PSP w Białymstoku to dostawa dwóch niespotykanych do tej pory na polskim rynku drabin.

Pierwsza: klasy SD31, łamana, niskopodwoziowa, czyli o wysokości transportowej tylko 3m, wyposażona w skrętną tylną oś (M32L-AS n.B. HZL). To pierwsza tak złożona i wyposażona drabina na polskim rynku. Miejscem użytkowania drabiny jest JRG 4 w Warszawie.

Druga drabina z tego przetargu też wyjątkowa, czyli klasy SD41, łamana, wyposażona w skrętną tylną oś (M42L-AS HZL). Na uwagę zasługuje zabudowa drabiny łamanej o wysokości ratowniczej ponad 41 metrów z systemem HZL na dwuosiowym podwoziu. Ta drabina będzie użytkowana w JRG1 w Białymstoku.

Druga połowa roku to kolejne zakończone realizacje:

  • Drabina Magirus M42L-AS dla JRG w Świętochłowicach – realizacja zamówienia KW PSP w Katowicach
  • Drabina Magirus M42L-AS dla KM / JRG w Skierniewicach – realizacja zamówienia KW PSP w Łodzi
  • Drabina Magirus M42L-AS dla KP / JRG w Nowej Soli – realizacja zamówienia KW PSP w Gorzowie Wielkopolskim
  • Drabina Magirus M42L-AS dla KP / JRG w Stargardzie – realizacja zamówienia KW PSP w Szczecinie
  • Drabina Magirus M42L-AS dla KP / JRG w Malborku – realizacja zamówienia KW PSP w Gdańsku
  • Drabina Magirus M32L-AS dla KM / JRG w Białej Podlaskiej – realizacja zamówienia KW PSP w Lublinie

W ramach realizacji zamówień przeprowadzono inspekcje produkcyjne w Ulm, szkolenia dla użytkowników oraz odbiory techniczno jakościowe i faktyczne.

Wszystkie dostarczone drabiny wyróżniają się spośród innych obecnych na polskim rynku możliwościami i parametrami technicznymi. Na przykład drabiny M42L-AS zostały zakwalifikowane przez CNBOP do klasy SD 41 i są najwyższymi drabinami łamanymi zbudowanymi na podwoziach dwuosiowym. Jednocześnie mają najniższe wysokości transportowe w swojej klasie (tylko 3,5 m) co pozwala na wjazd do niższych garaży czy przejazd pod tunelami lub wiaduktami.

Z kolei M32L-AS to drabiny klasy SD31, czyli ich wysokość ratownicza przekracza 31 metrów przy wysokości transportowej tylko 3,3 metra.

Wszystkie drabiny Magirusa zostały wykonane w technologii „single extension” czyli najwyższe przęsło jest wysuwane pojedynczo. To gwarantuje lekkość, szybkość i znakomite parametry techniczne takie jak na przykład duże wysięgi boczne.

Zarówno M42L-AS jak i M32L-AS są wyposażone w pełny automatyczny system stabilizacji wychyleń i drgań (CS), reagujący na zmiany obciążenia kosza oraz gwałtowne podmuchy wiatru. W odróżnieniu od innych firm system stabilizacji przęseł Magirusa działa w obu płaszczyznach: pionowej i poziomej. Jest to bardzo istotne w przypadku wiatru napierającego z boku przęseł. System CS to najbardziej zaawansowane rozwiązanie stosowane we wszystkich modelach drabin Magirusa.

Każda z jedenastu dostarczonych drabin posiada pięcioosobowy kosz RC500 z wygodną, centralną pozycją operatora oraz coś już jest standardem w drabinach Magirusa – w przedniej ścianie kosza zabudowano na stałe automatyczne działko wodno-pianowe o wydajności aż 2500 l/min. Zabudowa na stałe pozwala na błyskawiczne podanie wody zaraz po dotarciu na miejsce zdarzenia. Stała linia wodna jest ukryta w podwójnej podłodze kosza i nie stanowi przeszkody dla znajdujących się w nim osób. Działko jest automatycznie składane do jazdy i nie wymaga montażu na miejscu akcji.

W zależności od wysokości drabin, zastosowano dwuosiowe podwozia Iveco Eurocargo o DMC 18T i DMC 16T. Wszystkie podwozia zostały wyposażone w skośne podpory Vario i 10-punktowe systemy podparcia (podpory + koła pojazdu).