Trawersa kat I / II i III
Opis
Trawersy zostały podzielone na trzy kategorie, dzięki czemu w przypadku uszkodzenia podwozia samolotu, możliwe jest prowadzenie akcji ratowniczych przy zastosowaniu sprzętu właściwej kategorii.
Na sprzęt danej kategorii składają się: pasy podnoszące, okrągłe pętle oraz różne trawersy.
Służą do podnoszenia wszystkich typów samolotów. Dostępne są następujące trawersy:
- trawersa złożona KAT I i KAT II
- trawersa podnosząca KAT III
TRAWERSY ZŁOŻONE KAT I i II
Przy pomocy trawersy złożonej KAT I / II możliwe jest prowadzenie akcji ratowniczej przy samolotach o wadze ratowniczej do 12.000 kg (np. Learjet, Cessna). W tym celu stosuje się regulowaną trawersę poprzeczną wraz z trawersą główną.
Zastosowanie trawersy głównej poszerza możliwości trawersy złożonej - stosuje się je do samolotów o obwodzie kadłuba nawet 8—12 m
(np. B 737, 757)
TRAWERSA PODNOSZĄCA KAT III
Trawersa podnosząca KAT. III jest kompletnym urządzeniem służącym do podnoszenia samolotów
o wadze ratowniczej do 24.000 kg i o obwodzie kadłuba 15 — 23 m (np. B 747,A 340).
Zestaw trawersy podnoszącej:
- 1 trawersa
- 1 mata składająca się z pasów podnoszących
- 2 trójkątne trawersy wykonane z blachy
- 2 pętle okrągłe
Zestaw trawersy złożonej:
- 1 trawersa złożona
- 1 zestaw pasów podnoszących
- 1 pas podnoszący
- 1 taśma mocująca
- 2 pętle okrągłe
gdzie trawersa złożona składa się z:
- 1 trawersa główna z zawieszeniem oczkowym z 2 regulowanymi ramionami
- 2 regulowane trawersy poprzeczne
- 4 regulowanych zaczepów pojedynczych
- Dane techniczne
Trawersa główna
Nośność
12.000 kg
Szerokość robocza:
4.000 mm
Wysokość robocza:
320 mm
Wysokość kontr. ok.:
1.700 mm
Masa własna:
1.100 kg
Zakres regulacji, min.:
2.400 mm
Zakres regulacji maks.:
4.000 mm
Zapadka:
200 mm
Trawersa poprzeczna
Nośność
6.000 kg
Zakres regulacji min.:
800 mm
Zakres regulacji max:
2.400 mm
Zapadka:
100 mm