firemax.pl

Kolej i tramwaje

Kliknij, aby otworzyć menu

System przesuwu bocznego DUO

  • System przesuwu bocznego DUO
  • System przesuwu bocznego DUO
  • System przesuwu bocznego DUO
  • System przesuwu bocznego DUO
  • System przesuwu bocznego DUO

Opis

System przesuwu bocznego DUO to jedyny system na rynku, który umożliwia prowadzenie operacji wkolejania z bezpiecznej odległości – bez konieczności zbliżania się do podniesionego pojazdu szynowego i bez konieczności ręcznego przestawiania siłownika przesuwu bocznego.

 

System DUO z jednym punktem podparcia

System DUO z dwoma punktami podparcia

 

W skład systemu przesuwu bocznego DUO wchodzą: 
- most do wkolejania (patrz zakładka mosty do wkolejania) 
- siłownik przesuwu bocznego

Dzięki zastosowaniu siłownika przesuwu bocznego pojazd szynowy może być przesuwany w obu kierunkach wzdłuż mostu. Siłownik jest wyposażony w prowadnice oraz bolec kotwiący, umożliwiający automatyczne zakotwienie siłownika w kolejnych otworach mostu do wkolejania. Zasilanie siłownika odbywa się z pulpitu sterowniczego. Zarówno ruchy tłoka jak i bolca kotwiącego są wymuszone hydraulicznie. Oznacza to, że operator nie musi przestawiać ręcznie siłownika z jednego otworu do kolejnego w celu uzyskania kolejnej odległości przesunięcia. Wszystko odbywa się z bezpiecznej odległości. 

Występują dwa typy siłowników przesuwu bocznego:

  Siłownik ciężki Siłownik lekki
Siła pchania/ciągnięcia 337/207 kN 170/90 kN
Skok tłoka 320 mm 320 mm
Waga 42 kg 23 kg
Wymiary 653x320x186 mm 668x360x174 mm

 

- wózki przesuwu bocznego 
Stanowią miejsce usytuowania siłowników hydraulicznych lub innych podpór (np. klocków drewnianych). Stosowane są do zapewnienia ruchu poprzecznego siłowników hydraulicznych, przesuwanych wzdłuż mostu do wkolejania za pośrednictwem siłownika przesuwu bocznego. Wózki wyposażone są w rolki i prowadnice umożliwiające przemieszczanie wzdłuż mostu do wkolejania, a także w ruchome płyty ślizgowe, które bezpiecznie kompensują niewielkie ruchy pojazdu szynowego podczas procesu przesuwania. Tym samym zabezpiecza się siłowniki hydrauliczne przed ich ześlizgnięciem się z wózków. W zależności od rodzaju pojazdu szynowego, wymagany jest jeden wózek (podnoszenie w jednym punkcie pojazdu — na środku) albo dwa wózki (podnoszenie w dwóch punktach pojazdu — po bokach). 

Występują dwa typy wózków przesuwu bocznego:

  Wózek ciężki Wózek lekki
Dopuszczalny nacisk 1000 kN 750 kN
Wysokość 140 mm 112 mm
Waga 62 kg 42 kg

 

- sztangi dystansowe 
Sztangi dystansowe wykorzystywane są parami do sztywnego połączenia dwóch wózków przesuwu bocznego. Dzięki temu możemy ustalić odległość pomiędzy wózkami, a tym samym pomiędzy dwoma punktami podparcia. Dzięki regulowanej długości (za pomocą sworznia oraz wykręcanej głowicy) możliwe jest ustalenie właściwej odległości co do milimetra. 

Występują dwa typy sztang dystansowych:

  Sztangi krótkie Sztangi długie
Długość max / min 1830/1030 mm 2800/1500 mm
Waga 40 kg 58,5 kg

Więcej w kategorii Systemy wkolejania pojazdów szynowych LUKAS:

Mosty do wkolejania
System kompaktowy
Siłowniki hydrauliczne
Siłowniki wewnętrzne
Siłownik wahliwy
Podstawy siłowników
Nakładki podwyższające
Adaptery na siłowniki
Węże hydrauliczne
Pompy ręczne
Agregaty hydrauliczne
Pulpity sterownicze
System VARIO
Zestaw ściągający
Zestaw przechyłowy
Zestaw do wpychania kół
Poduszki 8 bar
Poduszki 12 bar C.Tec
Poduszki 12 bar S.Tec

Przejdź do góry strony