Straż Pożarna

Kliknij aby otworzyć menu

Opis

Opis

Prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczej drabiną M 32 L-AT z wysięgnikiem przegubowym możliwe jest tam, gdzie konwencjonalne drabiny nie znajdują zastosowania, tzn.: 
a) w wąskich uliczkach starych miast
b) w trudno dostępnych miejscach na terenach obiektów przemysłowych
c) przy oknach dachowych, parapetach i balustradach
d) na balkonach, galeriach i tarasach, oknach od strony podwórka
e) w zakresie kątów ujemnych
f) na pochyłych dachach 
g) przy trakcjach tramwajowych, przewodach elektrycznych i telefonicznych.

Podwozie pojazdu wyposażone w silnik spełniający normę Euro6. 
Unikalny system stabilizacji drgań MAGIRUS CS (stabilizacja komputerowa). Wszystkie ruchy drabiny są natychmiast rozpoznawane przez komputer i w ułamku sekundy stabilizowane przez wysterowanie hydraulicznych ruchów przeciwnych. Tak dzieje się w przypadku silnych wiatrów lub zaburzeń w pracy np. gdy ktoś wskoczy do kosza. 
Sześć komputerów sterujących: dwa dla podwozia, dwa dla zespołu drabiny, jeden dla kosza i jeden dla sterowania łamanym przęsłem 
Skośne podpory hydrauliczne umożliwiające rozstawienie podpór m.in. pod samochodami lub przeszkodami. Skośne podpory pozwalają na wjechanie podporą pod zaparkowany samochód, ustęp w murze, siatkę ogradzającą parking. 
Ośmiopunktowy system podparcia: 4 podpory plus koła osi tylnej i przedniej. Czujniki kontaktu z podłożem w talerzach podpór oraz czujniki ciśnienia znajdujące się w hydraulicznym układzie blokady osi tylnej.
Nowy system kontroli całej drabiny CAN-BUS z przywoływanym menu programowym, zdalnym systemem diagnozowania i informacji serwisowej. GPS i SMS w opcji. 
Wykonanie w systemie ALU FIRE podium z wbudowanym oświetleniem terenu wokół samochodu (wyposażenie specjalne), bezpiecznymi wejściami na podium zlokalizowanymi na środku i z tyłu samochodu i skrytkami o pojemności ok. 4 m3.
Podwozie o wysokiej odporności na siły skręcające zapewnia optymalną stabilność drabiny. Prowadnice wykonane z profili ze stali szlachetnej. 
Kataforeza przez zanurzenie podwozia, zespołu drabiny i kosza gwarantuje optymalne zabezpieczenie przed korozją wywołaną działaniem czynników atmosferycznych. 
Całkowicie nowy, wykonany z modułów, czterosekcyjny zespół drabiny; profile wykonane ze stali drobnoziarnistej, spawane laserowo.
Lekkie podwozie. Większe wysięgi i zakres pola pracy.
 
W opcji HZL kierowanie osi tylnej niezależnie od pozycji osi przedniej 
W opcji dodatkowe wyposażenie np.:

  • Osłona pomiędzy kabiną kierowcy i zabudową
  • Osłona pomiędzy kabiną kierowcy i wysoką skrytką za kabiną
  • Osłony boczne przęseł i kosza
  • Tylna ściana podwozia wykonana z odlewu z tworzywa sztucznego
  • Oświetlenie wokół samochodu
  • Inna kolorystyka


Drabina posiada Świadectwo Dopuszczenia CNBOP.

 

  • Zalety
      • Świadectwo dopuszczenia CNBOP w odmianie osi tylnej standard i HZL (oś skrętna)
      • Prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczej tam, gdzie konwencjonalne drabiny nie znajdują zastosowania: w wąskich uliczkach starych miast, w trudno dostępnych miejscach na terenach obiektów przemysłowych, przy oknach dachowych, parapetach i balustradach, na balkonach, galeriach i tarasach, oknach od strony podwórka, w zakresie kątów ujemnych, na pochyłych dachach, przy trakcjach tramwajowych, przewodach elektrycznych i telefonicznych
      • System stabilizacji drgań MAGIRUS CS
      • 3-osobowy kosz ratowniczy z dwoma wielofunkcyjnymi uchwytami do zamocowania działka, platformy dla noszy ratowniczych, wentylatora itp.
      • Łatwe wejście do kosza z podium i opuszczonego kosza
      • 5-przęsłowy zespół drabiny zamiast 4-przęsłowego, na łamanym przegubie zamontowany teleskop o długości 1200 mm, wysuwany bezstopniowo przy pomocy dwóch siłowników
      • Na ostatnim przęśle zamontowany na stałe odcinek suchego pionu
      • Wydłużenie przegubu do 4,70 m = o 30% zwiększony zasięg w stosunku do tradycyjnej drabiny z łamanym przegubem
      • Wysoka skrytka narzędziowa
      • Większy o 30 % obszar prowadzenia akcji ratowniczej w porównaniu do drabin standardowych
      • Zwiększony wysięg i zakres pola pracy 
      • Wysięgnik przegubowy o długości 3,5 m; możliwość pochylania do 75°
      • Większa wysokość ratownicza i robocza
      • Zwiększona możliwość pracy w zakresie kątów ujemnych
      • Skośne podpory VARIO
      • Automatyczny system kontroli drabiny CAN-BUS z przywoływanym menu programowym, zdalnym systemem diagnozowania i informacji serwisowej
      • Wykonanie w systemie AluFire
  • Dane techniczne

WIĘCEJ W TEJ KATEGORII:

M 68 L
M 60 L
M 55 L
M 42 L
M 42 L-AS
M 39 L
M 34 L-H
M 32 L
M 32 L-AS
M 32 L-AS n.B.
M 30 L-A
MULTISTAR 2
DRAGON 2

Przejdź do góry strony