Kolej i tramwaje
Kliknij aby otworzyć menu
Mosty do wkolejania
Opis
Mosty do wkolejania stanowią podstawę dla systemu przesuwu bocznego. Mosty układa się prostopadle na szynach i instaluje na nich wózki do wkolejania wraz z siłownikami. Otwory w górnej płaszczyźnie mostów wykorzystywane są przez siłownik przesuwu bocznego jako punkt kotwienia.
Istnieją 3 typy mostów do wkolejania o zróżnicowanej wysokości 85, 140 i 184 mm, przenoszących różne obciążenia. Dobór danego typu mostu ściśle zależy od parametrów pojazdu szynowego.
Długość mostu może być zwiększona - dwa mosty można połączyć ze sobą dzięki specjalnym łącznikom. Miejsce złączenia musi być zawsze podparte.
- Dane techniczne
Jedn. Wysokość 85 mm
Długość m 1,1 2,2 3,3 Szerokość mm 350 350 350 Waga kg 34 68 102 Jedn. Wysokość 140 mm
Długość m 1,1 2,2 3,3 4,4 Szerokość mm 350 350 350 350 Waga kg 40 80 120 160 Jedn. Wysokość 184 mm
Długość m 1,1 2,2 3,3 4,4 Szerokość mm 350 350 350 350 Waga kg 70 140,5 211 281 Maksymalne obciążenie mostów
Most 85 mm
Most 140 mm Most 184 mm przy pełnym
podparciu350 kN 1000 kN 1200 kN 1 m odstępu
między podporami60 kN 500 kN 900 kN 1,43 m odstępu
między podporami50 kN 400 kN 650 kN
Łączniki mostów do wkolejania
Długość mostu może być zwiększona. Dwa mosty można połączyć ze sobą dzięki specjalnym łącznikom. Miejsce złączenia musi być zawsze podparte.
Jedn. Wysokość mm 85 140 184 Waga kg 9,6 18 21